26 August 2012

"Cun-lah" Richie Rachman (1990)

Richie Rachman kembali terkenal sebagai pengacara rancangan Bilik 7 yang disiarkan oleh saluran ntv7 beberapa bulan lepas, iaitu sebuah rancangan yang membicarakan kisah kontroversi para artis tempatan masa kini. Setelah puas menyaksikan Richie menyiasat dan mencungkil rahsia para artis di dalam rancangan tersebut, kini Bilik ANX menyiarkan sekeping gambar Richie Rachman yang pernah disiarkan oleh akhbar Pancaindera pada 1990.

Gambar Richie Rachman yang sedang menggayakan pakaian wanita ini disiarkan oleh wartawan hiburan terkenal, Juwie, yang memperkenalkan Richie sebagai "pengarang majalah Remaja". Di dalam majalah Remaja ketika itu Richie menggunakan nama "Kamal 'Richie' Rachman". Juwie dengan selamba mengusik Richie dengan menyatakan bahawa "Dia bukan awek tapi macam mama Juwie juga". Macam mama Juwie!

Gambar Richie Rachman yang dikatakan "Cun-lah" ini dirakamkan semasa majlis Malam Wartawan yang diadakan di PWTC, Kuala Lumpur, di mana para wartawan berkumpul sambil berhibur dan menunjukkan bakat masing-masing. Richie Rachman memilih untuk menari mengikut irama lagu Copacabana lengkap dengan berpakaian wanita.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...