10 May 2011

Skirt pendek Norlia Ghani (2002)

Norlia Ghani ialah salah seorang pelakon yang berani berpakaian seksi sama ada di dalam atau pun di luar filem. Keselambaan Norlia memakai pakaian renang dan seluar pendek dalam filem Sikit Punya Gila (1982) masih diperkatakan oleh para peminat filem tempatan. Ketika itu Norlia sebenarnya telah pun berusia 34 tahun dan mempunyai 3 orang anak.

Bagaimana pun, ketika usianya telah pun mencecah 54 tahun, Norlia kembali menimbulkan suatu lagi kontroversi apabila dengan selambanya tampil berskirt pendek dalam majlis Anugerah Bintang Popular (ABP) yang disiarkan secara langsung melalui televisyen pada 13 Oktober 2002. Kontroversi itu boleh dikatakan tercetus hanya kerana usia Norlia yang dianggap telah lanjut dan tidak lagi sesuai dengan pakaian sedemikian.

Dalam ABP 2002 itu Norlia telah naik ke pentas bagi menerima anugerah Pelakon Komedi Wanita Popular. Kemenangannya itu membuktikan Norlia masih mempunyai peminat yang ramai ketika itu, yang tidak kisah dengan usianya, janji lawak meletup.

Apabila diminta untuk mengulas mengenai pemilihan pakaiannya itu, Norlia memberitahu bahawa dia pada mulanya bercadang untuk memakai evening dress (gambar kanan) tetapi telah menukar fikiran lalu menggantikan kain asal itu dengan skirt pendek setelah mendapat cadangan daripada seorang artis lain (tidak dinamakan) yang memberitahu bahawa skirt pendek lebih sesuai dengan konsep majlis itu yang mahukan artis berpakaian ranggi.

3 comments:

i'm shin... i'm inesen said...

kelas mama norlia.. apapon.. shin peminat dia no 1

Anonymous said...

Kelas tu kelas.. Tapi bawah pun dah beruban dik non... Hahahaha

Anonymous said...

shila rosli la yg suruh dia pakai mcm tu... aideh...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...