18 October 2010

Pengakuan Ifa Raziah (2002)

10 Ogos 2002, temubual eksklusif bertajuk "Ifa Raziah bedah payudara". Mungkin tidak ada atau tidak ramai artis tempatan yang sanggup mengaku membuat pembedahan mencantikkan anggota badan, terutama sekali ketika mereka baru saja melakukannya. Ifa Raziah, penyanyi yang terkenal dengan irama dangdut, ketika temubual ini dia berusia 27 tahun, telah mengaku pernah membuat pembedahan membesarkan payudara ketika berusia 19 tahun! (mengikut perkiraan, sekitar tahun 1994)

Dalam temubual ini, Ifa mengaku membuat pembedahan memasukkan silikon murah jenis Jelly di sebuah hospital di Thailand dengan kos RM5000 akibat terpengaruh dengan rakan-rakannya yang pernah melakukan pembedahan yang serupa sebelum itu. Penjelasan terperinci Ifa menyatakan bahawa dia telah dibedah pada bahagian bawah ketiak bagi memasukkan silikon tersebut yang menjadikan ukuran payudaranya bersaiz 34B.

Walau bagaimanapun, 6 bulan selepas itu, akibat kesakitan dan bengkak, doktor telah menasihatkan Ifa untuk membuang silikon tersebut sebelum ia melarat menjadi kanser payudara. Ifa mengikut nasihat doktor dan kembali ke Thailand bagi membuang silikon tersebut secara percuma, kerana pembedahan sebelum itu telah diberikan jaminan selama 1 tahun. Oleh itu semua gambar terbaru Ifa Raziah selepas 1994 (atau gambar lama sebelum 1994) dipercayai memaparkan 'barang tulen'. Kata Ifa, "Dulu saya pakai bra saiz 34, sekarang dah pakai saiz 32"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...