20 January 2013

Sudir Shoppe (1990)

Sudir Shoppe ialah nama butik yang dimiliki oleh "Penghibur No.1 Asia", Sudirman Haji Arshad. Beliau yang dikenali dengan nama ringkasnya, Sudir, telah merasmikan Sudir Shoppe pada 7 April 1990. Butik tersebut yang menggunakan slogan "Shaped For The 90's" pada mulanya mempunyai dua buah cawangan yang terletak di Plaza Bukit Bintang, Kuala Lumpur dan Damansara Utama, Selangor.


Sudir Shoppe menjual pelbagai jenis pakaian seperti kemeja, t-shirt & seluar jeans. Selain itu ia juga turut menjual cermin mata hitam plastik yang unik kerana boleh digulung (Sudirman juga gemar memakai cermin mata hitam tersebut seperti yang dapat dilihat dalam gambar-gambar di bawah). Apa yang istimewanya, barangan yang dijual oleh Sudir Shoppe kesemuanya berjenama "Sudir".


Malangnya perniagaan tersebut tidak dapat bertahan lama kerana tidak lama kemudian Sudirman telah terlantar sakit yang berpanjangan dan beliau akhirnya meninggal dunia pada 22 Februari 1992, iaitu tidak sampai 2 tahun selepas pembukaan Sudir Shoppe.

1 comment:

taikkucing said...

tag shoppe dh lme rupanya..dh bole saman dh shoppe skg tiru hakcipta

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...