08 November 2010

Kumpulan Aku Kaya (2002)

Kumpulan pelawak Aku Kaya dianggotai oleh 3 orang bekas anggota Kumpulan Senario iaitu Hamdan, Yassin & Illya. Kumpulan Aku Kaya ditubuhkan secara tak sengaja setelah mereka bertiga terlibat sebagai pelakon dalam telefilem berjudul Aku Kaya pada 2002. Telefilem tersebut yang diedarkan dalam format VCD telah mendapat perhatian yang sangat menggalakkan ("jualan melebihi 100,000 unit") daripada para peminat komedi yang mungkin mulai bosan dengan Kumpulan Senario ketika itu. Hasil populariti Aku Kaya dalam masa yang singkat itu telah diteruskan pula dengan penerbitan filem Aku Kaya The Movie pada 2003. Pada 2004, sebuah lagi telefilem telah diterbitkan dalam format VCD yang berjudul Aku Kaya Giler.

Gambar - gimik Kumpulan Aku Kaya semasa di awal kemunculan mereka dulu. Lawak yang mengerikan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...