15 May 2011

Malaysia's Best Dressed List (1994)

Usaha mengiktiraf selebriti Malaysia yang mempunyai gaya berpakaian terbaik mungkin kurang diberi publisiti atau tidak wujud langsung pada masa kini berbanding dengan pertandingan yang mengiktiraf kecantikan fizikal seperti wajah terkacak/tercantik atau pun bentuk badan terseksi.

Pada 1993 majalah Her World (asalnya diterbitkan di Singapura) edisi Malaysia telah memulakan pencarian "Malaysia's Best Dressed List". Seramai lebih kurang 100 orang ahli panel telah dilantik bagi menyenarai pendekkan nama 30 orang selebriti dan orang ternama tempatan (lelaki dan wanita) yang mempunyai gaya berpakaian terbaik. Senarai tersebut kemudiannya dinilai buat kali terakhir bagi memilih hanya 10 orang yang bakal menerima gelaran Malaysia's Best Dressed.

Pada 1994, antara selebriti dan orang ternama yang berjaya disenarai pendekkan untuk gelaran tersebut ialah Anita Sofi, Tunku Dara Naquiah, Farah Khan, Florence Chong, Rosie Tengku Nasrun, Sheila Majid, Sultan Azlan Shah, Akbar Khan, Adrian Chong, Tan Sri Loy Hean Heong, Tunku Naquiyuddin Tuanku Jaafar, Tan Sri Zain Azraai dan lain-lain.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...