25 June 2013

Perkahwinan Jacinta Lee (1999)

Pelakon tempatan, Jacinta Lee, pernah menggemparkan negara pada 1986 apabila dia mengaku bergambar bogel untuk majalah Playboy edisi Hong Kong. Pada 1999, Jacinta tampil membuat satu lagi pengakuan yang tidak kurang mengejutkan juga, di mana dia mengesahkan bahawa dia telah pun berkahwin dengan seorang lelaki Islam.

Majalah Media Hiburan (MH) keluaran November 1999 melalui artikel yang bertajuk "Jacinta nikah 'misteri muslim man' Oktober lalu" menyatakan bahawa Jacinta telah memeluk agama Islam pada awal Oktober 1999 dengan menggunakan nama Jasmina Lee Abdullah sebelum berkahwin dengan lelaki yang dirahsiakan namanya itu (Sampaikan satu huruf daripada nama lelaki itu pun tidak dapat didedahkan kepada umum. Yang pasti, nama lelaki itu bermula dengan salah satu huruf di antara A hingga Z!). Majlis perkahwinan Jacinta dengan 'misteri muslim man' dilangsungkan di Bukit Kiara, Kuala Lumpur, secara sederhana tanpa kenduri dan tanpa sebarang publisiti.


Apabila MH bertanya lebih lanjut tentang suaminya, Jacinta menjelaskan, "...saya tak boleh nak mendedahkan identiti suami saya kepada umum. Bukannya apa, cuma saya hormat permintaannya. Kalau saya dah bersedia untuk memperkenalkannya, saya akan beritahu". Jacinta juga menyangkal andaian bahawa dia bermadu. "Sebenarnya suami saya tu masih bujang semasa mengahwini saya", dedah Jacinta. Perkahwinan mereka sememangnya direstui oleh keluarga masing-masing. "Alhamdulillah, rumahtangga kami bahagia tanpa sebarang gangguan", akui Jacinta.

Nota tambahan:
Berdasarkan keratan akhbar lama yang baru ditemui, Jacinta Lee bukanlah wanita Malaysia pertama yang bergambar bogel untuk majalah Playboy. Telah ada wanita Malaysia lain yang mendahuluinya iaitu pada 1984 (rujuk entri akan datang, tapi bukan dalam masa terdekat, sebab senarai entri tertangguh sudah semakin banyak)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...