21 January 2011

Anugerah Janda Hot (2011)



Majalah Media Hiburan keluaran bulan Januari 2011 telah menyiarkan senarai pencalonan awal untuk Anugerah PPMH (Pilihan Pembaca Media Hiburan) 2010/2011. Pelbagai kategori anugerah telah disediakan untuk para pembaca memilih siapakah selebriti Top 5 pilihan masing-masing bagi setiap kategori.

Salah satu kategori yang disediakan ialah Anugerah Janda Hot yang menyenaraikan selebriti wanita yang telah bercerai tetapi masih dianggap mempunyai daya tarikan tersendiri. Calon-calonnya ialah:

Abby Abadi, Norish Karman, Maya Karin, Watie Elite, Sarimah Ibrahim, Rozita Che Wan, Anne Ngasri, Wan Sharmila, Nurul Wahab, Raja Azura, Nora Danish, Natasha Hudson, Siti Nordiana, Ramlah Ram, Noraniza Idris, Fauziah Latiff, Azharina, Atilia, Dira, Azza Elite, Fiza Elite, Farah Asyikin, Wan Nor Azlin, Anne Abdullah, Emma Akma, Mas Idayu.

Anugerah Janda Hot mungkin sesuatu yang tidak terdapat dalam dunia hiburan di negara lain. Tetapi di Malaysia, terutamanya pada masa kini, status kejandaan seseorang selebriti wanita merupakan antara bahan gosip terlaris dalam media cetak dan elektronik. Situasi tersebut yang suatu masa dahulu mungkin kurang digembar-gemburkan malah dianggap tabu, tetapi kini siapa sangka gelaran Janda Hot sudah semakin hampir untuk menyaingi populariti gelaran Artis Seksi. Janda kini diiktiraf dengan anugerah dan populariti, malah Janda mampu dijadikan sebagai jenama produk. Dalam erti kata lain, Janda itu okey.

Kemaskini 29 Januari 2012:
Anugerah Janda Hot 2011 dimenangi oleh Nora Danish.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...